De Excel formule aftreksom gebruiken

Home » De Excel formule aftreksom gebruiken

Het is een van de meest basis-functionaliteiten binnen Excel: rekenen. In dit voorbeeld laten we zien en lichten we toe hoe u aftreksommen kunt gebruiken middels een eenvoudige formule die u in een cel in kunt voeren.

Natuurlijk kunt u deze functionaliteit ook gebruiken om getallen bij elkaar op te trekken in plaats van aftrekken!

Het gebruiken van de formule aftreksom in Excel

Stel u heeft twee cellen waarvan u een aftreksom wilt maken.

  • In cel 1 op B3 hebben we als voorbeeld de waarde: 1000
  • In cel 2 op C3 hebben we als voorbeeld de waarde 500

Wanneer u de formule aftreksom berekening van 1000-500 wilt uitrekenen, kunt u het volgende doen:

  1. Selecteer een lege cel naar keuze
  2. Typ het volgende in, zonder de aanhalingstekens: “=B3-C3”
  3. Druk op enter
  4. De uitgerekende formule aftreksom toont zich nu in de geselecteerde cel.

Het is een vrij eenvoudige handeling, echter kan dit voor beginners soms toch nog wel eens lastig zijn. Voor een korte demonstratie kunt u onderstaande korte video bekijken:

Volg deze cursus

  • Met een 9,1 beoordeeld door 456 cursisten
  • Bij u of bij ons op locatie
  • Maatwerk mogelijk
  • Garantie voor een optimale leerervaring